top of page

du har givet en tip

Offentlig·3 medlemmer

AI-implementering i vardagen – Effektivisering eller kompetensstress?

Upplever ni att införandet av AI-verktyg på arbetsplatsen har minskat er arbetsbelastning genom att ta hand om repetitiva uppgifter, eller har det istället skapat en ny form av stress kring att ständigt behöva hålla sig uppdaterad? Tror ni att förmågan att hantera AI kommer att bli ett lika grundläggande krav som Office-paketet är idag, eller riskerar vi att förlora viktiga manuella färdigheter och kritiskt tänkande när vi låter algoritmerna sköta de första utkasten?

2 visninger
Daeron Daeron
Daeron Daeron
for 6 dage siden

Jag upplever att AI både minskar arbetsbelastningen och skapar en ny typ av stress. Det är skönt att slippa repetitiva uppgifter, men samtidigt känner man press att hänga med i utvecklingen och använda verktygen rätt. Jag tror att AI-kompetens kommer bli lika grundläggande som Office är idag. Samtidigt finns en risk att vi förlitar oss för mycket på automatisering och tappar vissa manuella färdigheter och kritiskt tänkande. För mig handlar det om balans – att använda AI som stöd, inte ersättning. Vill man utveckla sina kunskaper kan man kika här: www.addskills-online.se/ai-paketet/

gruppeside: Groups_SingleGroup

©2020 by LionRPdk

bottom of page