Har ni använt stubbfräsning för att få bort gamla stubbar?
Har någon av er erfarenhet av att använda stubbfräsning för att få bort de där envisa stubbarna som blir kvar efter trädfällning? Jag har några gamla stubbar på tomten som jag gärna skulle vilja bli av med, dels för att de är i vägen när jag klipper gräset, dels för att jag vill kunna plantera något nytt där. Jag hittade en sida som handlade om Specialister på stubbfräsning, och de beskrev hur metoden fungerar för att ta bort stubbar utan att skada omgivande mark. Det verkar vara en ganska effektiv lösning för att få en jämn yta igen. Vad är era tankar om stubbfräsningens fördelar jämfört med att försöka gräva upp stubbarna manuellt?
8 visninger

Stubbfräsning är verkligen ett smidigt sätt att hantera stubbar som är svåra att få bort på egen hand. Fördelen är att man slipper det tunga grävarbetet och att det blir minimal åverkan på trädgården runt omkring stubben. Maskinen fräser effektivt ner stubben under marknivå, och det som blir kvar är en grop med flis som man enkelt kan fylla med jord och så nytt gräs eller plantera något annat.